Algemene voorwaarden

Hier kun je de algemene voorwaarden van WêrWei vinden. Deze pagina is voor het laatst aangepast op 23 mei 2024.

Artikel 1 - Identiteit van de ondernemer

WêrWei - Genealogisch onderzoeksbureau
Ljiploane 15, 9269 NJ Feanwâlden
E-mailadres: contact@werwei.frl
KVK-nummer: 80246370
Btw-identificatienummer: NL003413543B26

Artikel 2 - Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle activiteiten van WêrWei, tussen WêrWei en haar opdrachtgevers, hierna te noemen ‘de klant’.

Artikel 3 - Prijzen, betaling en verzending

3.1 BTW

Alle door WêrWei opgegeven prijzen zijn in euro’s en inclusief BTW en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd.

3.2 Verzendkosten

Verzendkosten zijn altijd bij de prijs inbegrepen. Bezorging bij de klant zal plaatsvinden via een reguliere post- en pakketbezorger, tenzij anders overeengekomen wordt. In specifieke situaties kan WêrWei zelf de bezorging op zich nemen, waarbij dezelfde bezorgkosten gehanteerd blijven.

3.3 Betalingstermijn

Bij facturen wordt een betalingstermijn van veertien dagen gehanteerd.

3.4 Verzendtermijn

Het product wordt zo snel mogelijk door WêrWei naar de klant verzonden, maar altijd binnen drie werkdagen na betaling, tenzij sprake is van een plotseling geconstateerde drukfout door de externe partij die het drukwerk verzorgt. Wanneer van een dergelijke vertraging sprake is, zal WêrWei de klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen.

Artikel 4 - Klachtenregeling

4.1 Onderzoeksplicht klant

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de producten bij ontvangst te onderzoeken op zichtbare gebreken. Indien er zichtbare gebreken zijn geconstateerd, dient de klant dit binnen veertien dagen na ontvangst WêrWei hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen.

4.2 Toetsing aan de overeenkomst

Klachten van klanten worden getoetst aan twee aspecten. Eerst of het geleverd product voldoet aan de overeenkomst. Een gegronde klacht kan bijvoorbeeld zijn dat er minder exemplaren zijn uitgeleverd dan is besteld, en/of het zonder persoonlijke kennisgeving ontbreken van een deel van het onderzoek.

4.3 Toetsing aan redelijkheid

Ten tweede worden klachten getoetst aan redelijkheid. Producten van WêrWei bevatten veel tekst en dit blijft mensenwerk. Er kunnen onverhoopt incidentele fouten voorkomen, zoals een aantal typfouten of spelfouten. Grote of systematische fouten zijn een gegronde reden voor een klacht.

4.4 Klachten gegrond

Als WêrWei de klacht gegrond acht, zal zij overgaan tot herstel of vervanging. Extra verzend- en drukkosten zijn in dat geval voor rekening van WêrWei.

Artikel 5 - Annuleren of opschorten van de overeenkomst

5.1 Vanuit de klant

Annuleren is het voortijdig ontbinden (stoppen) van een overeengekomen opdracht aan WêrWei. Hiertoe kan de klant ten allen tijde overgaan. Wel kan WêrWei gebruik maken van het recht eventuele gemaakte kosten tot en met de kennisgeving van annulering (bijna) geheel in rekening te brengen aan de klant.

5.2 Vanuit WêrWei

Als door overmacht vanuit WêrWei nakoming van de overeenkomst zonder tekortkoming niet mogelijk is, heeft zij het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen of de uitvoering van de overeenkomst tijdelijk op te schorten, zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.

5.3 Definitie overmacht

Onder overmacht wordt verstaan een omstandigheid die de nakoming van de overeenkomst verhindert en niet aan WêrWei is toe te rekenen. Voorbeelden hiervan zijn langdurige ziekte, langdurige bedrijfsstoringen, ernstige vervoersstoringen en maatregelen van overheidswege, hetzij bij WêrWei, hetzij bij haar toeleveranciers.

5.4 Gedeeltelijke nakoming

Als WêrWei al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan voor het intreden van overmacht, of door het intreden van overmacht slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen zal kunnen voldoen, kan zij van het recht gebruik maken het reeds geleverde of leverbare deel afzonderlijk te factureren. De klant is gehouden deze factuur te voldoen alsof het een afzonderlijke overeenkomst betreft.

Artikel 6 - Geschillen en toepasselijk recht

6.1 Geschillenbeslechting

Indien er geschillen ontstaan tussen de klant en WêrWei die niet in der minne kunnen worden beslecht, zullen deze worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar WêrWei haar hoofdvestiging heeft. Beide partijen zullen zich conformeren aan het vonnis van deze rechterlijke uitspraak.

6.2 Toepasselijk recht

Alle overeenkomsten tussen de klant en WêrWei worden beheerst door het Nederlands recht. Eventuele geschillen tussen de partijen zullen worden beslecht volgens de Nederlandse wetgeving en jurisprudentie.